Ga naar de inhoud
Terug naar overzicht

Jasko - Customer Service Medewerker

Bij Bakker sinds: 1 juli 2018

Hoe ben je bij Bakker terechtgekomen?

Ik ben op aanraden van een vriend, via een uitzendbureau, in het warehouse van Bakker aan de slag gegaan. Ik had al wat ervaring in een warehouse operatie, zodoende ben ik gestart in de cockpit inslag. Tot het punt dat het me niet meer lag en ik op zoek was naar meer uitdaging. Dat was het moment dat ik ben gestart als dock coördinator in het warehouse, ook wel een teamleidersfunctie genoemd. Na een jaar heb ik een contract bij Bakker zelf aangeboden gekregen.

In de rol van dock coördinator kwam ik ook wekelijks op de afdeling Customer Service om documenten af te leveren. Daar werd me gevraagd of ik een baan op Customer Service zag zitten. Mijn eerste twijfel was: is een kantoorbaan wel iets voor mij? Tot ze op een gegeven moment officieel kwamen vragen of ik bij Customer Service wilde komen werken. Die kans heb ik gegrepen.

Nu zit ik op mijn plek en ben ik tevreden met de ervaringen die ik heb kunnen meenemen van de werkvloer. Zo ben ik vanuit order entry doorgegroeid naar een functie op klantbeheer waar ik veel meer hands-on betrokken ben bij klanten.

Wat vind je het leukste aan jouw vak/mooiste aan jouw vak?

Ik vind het uitdagend om het schakelpunt en de tussenschakel te zijn tussen interne- en externe partijen, tussen de klant en de collega’s in het warehouse. Het kunnen oplossen van ad hoc vraagstukken of problemen vanuit de klant, in samenwerking met mijn collega’s op de vloer geeft mij energie!

Een voorbeeld is dat ik laatst een belletje kreeg van een collega op de vloer. Hij zei dat er vreemde producten op de pallet van de klant zaten. Er zijn toen foto’s doorgestuurd en we hebben met de klant overlegd. Uiteindelijk bleek de doos van artikel A gevuld te zijn met artikel B. We hebben deze hele order toen direct geblokkeerd, waardoor potentieel gevaar is voorkomen. De klant was erg blij en we hebben zelfs taart gekregen vanuit de klant. Dat we dit zo met elkaar hebben kunnen oplossen, geeft mij een enorm goed gevoel.  

Waar ben je trots op?

Ik ben er trots op dat ik werkzaam ben in een leuke groep, waar iedereen keihard inzet toont.

Waar heb jij je in ontwikkeld. Waar ben je goed in?

Goed klantcontact en intern snel schakelen. Ik heb gaandeweg goed leren communiceren, met name verbaal (telefonisch). Vroeger was ik altijd een beetje bang om onvoldoende kennis te hebben, terwijl dit achteraf altijd is meegevallen. Dus knop om en door durven gaan!

Wat zijn jouw ambities?

Ik volg momenteel een opleiding tot warehouse manager, aangeboden door Bakker Logistiek. Mijn ambitie is om als warehouse manager te werken, weer terug te keren naar de vloer en daar actief zijn. Ik heb mijn eigen visie op leidinggeven en ik denk Bakker hiermee verder te kunnen helpen. Vandaar ook de ambitie om daar meer bij betrokken te worden en dit te mogen verbeteren.

En persoonlijke dromen? Wat doe je graag in je vrijetijd?

Er zijn natuurlijk al een hoop dromen uitgekomen de afgelopen jaren. Ik heb een huisje gekocht, ik ben getrouwd én we zijn trotse ouders geworden van een dochtertje genaamd Maya. Af en toe trap ik een balletje en breng ik de weekenden door met vrienden en familie. Als ik jaarlijks met mijn gezin op vakantie kan, tijd kan doorbrengen met mijn vrouw en dochter, een leuk autootje heb en gezond blijf, dan is dat voor mij voldoende.

Wat draagt Bakker Logistiek bij aan deze balans tussen werk en privé?

Bakker draagt overal aan bij.  Ze zijn heel flexibel met het opnemen van vrije dagen. Ook bij ad hoc situaties, bijvoorbeeld met calamiteiten in een gezin met kinderen. De balans is gewoon goed geregeld tussen werk en privé. Daarnaast betaalt Bakker mijn opleiding waardoor het mogelijk is om uiteindelijk een warehouse manager te worden.

Hoe draagt Bakker Logistiek bij aan jouw werkplezier?

Allereerst natuurlijk hele leuke collega’s. Daarnaast heb ik de kans om met mijn beste vriend van vroeger samen te werken op dezelfde afdeling. Mijn werkzaamheden, en specifiek de ontwikkelkansen die ik daarin krijg, maken het werken ook plezierig en uitdagend.

Welke rol speelt het contact met mensen (collega’s/klanten/samenwerkingspartners) hierin?

Dit speelt voor mij een grote rol, het zorgt er namelijk voor dat ik elke dag met plezier naar mijn werk ga. Tijdens de pauzes spelen we vaak een kaartspel met collega’s van verschillende afdelingen, zoals Customer Service en het warehouse.

Hoe zou je werken bij Bakker Logistiek in 1 of 2 zinnen omschrijven/samenvatten?

Uitdagend, kansrijk, blij, tevreden en elke dag wordt het leuker. Met uitdaging bedoel ik zowel de leuke en minder leuke momenten. Qua toekomstperspectief worden er veel kansen gegeven. Ik ben zeer tevreden en hopelijk blijft mijn werk zo leuk als dat het nu is.

Nog niet uitgelezen?

Gerelateerde verhalen

Customer Service Medewerker

Moniek

Ik rijd nu op de zaterdag, en werk door de weeks 3 dagen als planner.
Lees het verhaal
Customer Service Medewerker

Robin

5 jaar geleden wilde ik integraal bezig zijn en het bedrijf verder helpen. Dat is precies de positie waar ik nu in zit!
Lees het verhaal
Customer Service Medewerker

Martine

Food availability betekent voor mij een goede samenwerking met goede communicatie. Wat je geeft, krijg je terug.
Lees het verhaal