Ga naar de inhoud
Terug naar overzicht

Martine - Office Manager

Bij Bakker sinds: mei 2001

Hoe ben je bij Bakker terechtgekomen?

Ik was nog maar 19 jaar toen ik begon bij Bakker. Vanuit de horeca, waar mijn werk stopte, bood het uitzendbureau me aan om bij Bakker Logistiek de vrachtbrieven te regelen. Nu, ruim 20 jaar later, ben ik nog steeds verbonden met het bedrijf. Na een paar dagen vrachtbrieven sorteren zag men dat ik meer in mijn mars heb. Toen al direct order entry werkzaamheden erbij gaan doen en binnen een half jaar als klantbeheerder aan de slag gegaan; mét een Bakker contract.

Ik heb vervolgens 12,5 jaar als klantbeheerder gewerkt, voor verschillende klanten en binnen verschillende teamsamenstellingen. Door verschuivingen binnen de organisatie, kwam de mogelijkheid om binnen facilitair aan de slag te gaan: een gecombineerde functie van facilitair medewerker, facturatie werkzaamheden én klantcontact vanaf de receptie. Een veelzijdige baan waar ik hard nodig was.  Hier heb ik inmiddels al veel geleerd en veel gedaan op de afdeling facilitair. Gecombineerd met een stuk inkoopwerkzaamheden, wat ik zelf ook het leukste vond om te doen, dat werd dan ook het zwaartepunt van mijn functie.

Wat vind je het leukste aan jouw vak/mooiste aan jouw vak?

Dat alle afdelingen samen bijdragen om tot een goed resultaat te komen, iedereen doet ertoe. Ik krijg energie van nieuwe ideeën en hoe ik daarin kan bijdragen. Of dat nou het verbeteren van een proces is, het kunnen besparen van geld, het verbeteren van de kwaliteit of mensen een goed gevoel geven.

Zo ook het ondersteunen en bijdragen aan de organisatie. Als afdeling facilitair is dat natuurlijk onderdeel van het werk, maar als persoon identificeer ik me hier ook mee. Alles wat ik nu doe, en waar ik nu bij kan helpen of meedenken, daar wordt iemand blij van. Dat is gewoon fijn werken.

Waar ben je trots op?

Ik ben er trots op dat ik heb kunnen laten zien dat ik goed kan doorzetten en op verschillende afdelingen inzetbaar ben. Ook ben ik er trots op dat ik balans heb kunnen vinden tussen verschillende werkzaamheden.

Waar heb jij je in ontwikkeld. Waar ben je goed in?

Ik heb me kunnen ontwikkelen in het verbeteren van verschillende processen en het snel en efficiënt kunnen schakelen. Even kijken of iets nog verbeterd kan worden of dat het anders kan, ook het durven doorvragen heb ik hierin ontwikkeld.

Wat zijn jouw ambities?

Soms beter weten waar de grens ligt. Wanneer moet ik me niet ergens mee bemoeien? Dit komt voort uit de wens zaken te willen verbeteren, ik wil graag zaken oppakken en goed uitvoeren. Ook kwamen er de afgelopen periode nieuwe taken bij, waarbij ik me de komende tijd ga focussen op het onder de knie krijgen van deze taken.

En persoonlijke dromen? Wat doe je graag in je vrije tijd?

In mijn vrije tijd geniet ik van onze prachtige kindjes en breng ik graag tijd door met familie en vrienden.

Wat draagt Bakker Logistiek bij aan deze balans tussen werk en privé?

Door op het werk plezier en uitdaging te hebben kan ik thuis quality time hebben met de mensen die me dierbaar zijn. Ik heb sterk het gevoel dat ik ertoe doe, zowel thuis als op het werk.

Hoe draagt Bakker Logistiek bij aan jouw werkplezier?

Door te werken met fijne collega’s waar ik op kan bouwen kan ik iedere dag met plezier naar mijn werk en vliegen de dagen voorbij. Samen problemen aanpakken en oplossen, waarbij een balans tussen werk en privé ook erg belangrijk is.

Welke rol speelt het contact met mensen (collega’s/klanten/samenwerkingspartners) hierin?

Een grote rol. Superleuk dat ik in de 20 jaar dat ik hier werk leuke contacten met zowel collega’s als klanten en leveranciers heb opgebouwd. Het is ook fijn om de weg te weten naar de juiste mensen, zowel professioneel als persoonlijk.

Hoe zou je werken bij Bakker Logistiek in 1 of 2 zinnen omschrijven/samenvatten?

Geen dag is hetzelfde. Je kunt er veel leren en ondanks dat het een groot bedrijf is, voelt het knus.

Nog niet uitgelezen?

Gerelateerde verhalen

Office Manager

Moniek

Ik rijd nu op de zaterdag, en werk door de weeks 3 dagen als planner.
Lees het verhaal
Office Manager

Robin

5 jaar geleden wilde ik integraal bezig zijn en het bedrijf verder helpen. Dat is precies de positie waar ik nu in zit!
Lees het verhaal
Office Manager

Jasko

Goed klantcontact dat ervoor zorgt dat de goederen op tijd in de schappen liggen, zodat de consumenten hun eten op tijd hebben. Het betekent alles voor mij, ik neem deel aan de samenleving.
Lees het verhaal